پند یک پدر پیر روی تخت بیمارستان

پند یک پدر پیر روی تخت بیمارستان درحال مرگ به فرزندش::منتظر هیچ دستی در هیچ جای این دنیا نباش واشکهایت را با دستان خود پاک کن (همه رهگذرند) زبان استخوانی ندارد ولی اینقدر قوی هست که بتواند به راحتی قلبی را بشکند (مراقب حرفهایت باش) به کسانی که پشت سرت حرف میزنند بی اعتنا باش آنها جایشان همانجاست دقیقا پشت سرت (گذشت داشته باش) گاهی خداوند برای حفاظت از تو کسی یا چیزی را از تو میگیرد اصرار به برگشتنش نکن پشیمان خواهی شد (خداوند وجود دارد پس حکمتش را قبول کن) عمر من 80 ساله ولی ...مثل 8دقیقه گذشتو داره به پایان میرسه (تو این دقیقه های کم کسی واز دست خودت ناراحت نکن)
نه سفیدی بیانگر زیبایی است.. و نه سیاهی نشانه زشتی.. کفن سفید اما ترساننده است..و کعبه سیاه اما محبوب ودوست داشنتی است.. انسان به اخلاقش هست نه به مظهرش.. اگرصدای بلند نشانگر مردانگی بود.. سگ سرور مردان بود.. و اگر لختی و برهنگی نشانه زن بودن بود میمون از همه خانمتر بود.. قبل از اینکه سرت را بالا ببری و نداشته هات را به پیش الله گلایه کنی.. نظری به پایین بینداز و داشته هات را شاکر باش ..انسان,بزرگ نمیشود جز به وسیله ی فکرش،

عظمت

بزرگ بودن یعنی انسان بودن

یعنی اون قدر دلت دریایی باشه که هیچ وقت توش دلخوری جا نگیره، رنجشی نباشه و همیشه و در همه حال گذشت داشته باشی...

ببخشی و دوست داشته باشی

در این دنیا تنها خداونده که می تونه تا این حد عظمت داشته باشه و پر از صفا، محبت و وفا باشه و بعد از اون پدر و مادر ...

و من چقدر دوست دارم این بزرگی رو ...



تفسیر ...


قرآن در سوره‌ی "نور" می‌فرماید: "آگاه باشید که زنان زناکار جز با مردان زناکار، و مردان زناکار جز با زنان زناکار، و مردان مومن جز با زنان مومن و زنان مومن جز با مردان مومن، ازدواج نمی‌کنند".


مفسرین در این مورد دو تفسیر ارائه کرده‌اند:

تفسیر اول: برخی از مفسرین معتقدند که این آیه در مقام بیان یک واقعیت عینی است، یعنی می‌خواهد بفرماید: معمولاً افراد آلوده سراغ افراد آلوده می‌روند، افراد پاک با افراد آلوده ازدواج نمی‌کنند. در حقیقت مقصود این آیه همان چیزی است که در فارسی می‌گویند:

کبــوتر با کبــوتر بـاز با بـاز کند همجنس با همجنس پرواز


اگر فردی با ایمان و پاک باشد به سراغ افراد آلوده نمی‌رود، یعنی به صورت تکوینی و فطری انسان‌های خوب، و مومن به دنبال، همسران پاک و شایسته می‌روند.

ناریان مر ناریان را طالبند نوریان مر نوریان را جاذبند


تفسیر دوم: این است که، این آیه یک حکم شرعی را بیان می‌کند به این ترتیب که مؤمنان حق ندارند با افرادی که مشهور به بدکارگی هستند، قبل از توبه ازدواج کنند، و این کار بر مؤمنان حرام است. اما اگر، فرد زناکار و بدکار، توبه کند، ازدواج با او برای مؤمنان اشکالی نخواهد داشت.